It's that time of the year. Vi nærmer oss jul og det kan virke som om Facebook om ikke så lenge skal rulle ut designendringer til sine 2.4 milliarder brukere. Hvorfor reagerer brukere så ofte med misnøye på designendringer? Det korte og enkle svaret er at vi er vanedyr. Over en viss tid så blir vi vant til å finne spesifikke funksjoner på steder vi kjenner til. Det har faktisk vært rundt 10 design endringer siden plattformen ble lansert på Harvard campus tilbake i 2004. Siste store endringen må vi så langt tilbake som 2013 for å se. Dvs vi har nå snart gått 7 år uten de store forandringene.
Men nå ruller altså Facebook ut (på tide sier mange) blant annet muligheten til såkalt "dark mode". Hvor enten grensesnittet tilpasser seg til å bli mørkt iht. operativsystemet du bruker (lyst på dagen og mørkere på kvelden), eller du kan ha permanent "dark. De siste dagene har et knippe av brukere fått tilbudet om å teste ut betaen (som etterhvert rulles ut til alle, enten du vil eller ikke).