Tusen takk til Lorraine i CIC Event Congress med oppdraget i å designe visuell profil for den 42. kongressen for Norsk Gynekologisk Forening som skal avholdes i Trondheim i 2023. Tema og tittel for kongressen er "Women's health. A gate to wealth."
Sommerseth Design fikk i oppdrag å gjøre visuell identitet som skulle bære preg av den gamle bybroen i Trondheim, vulva og liv/livmor uten å virke for vulgært. Det ble valgt rødt og svart som to bærende farger for å skape kontrast mellom "liv" og "ild" og litt mer autoritær dog fornemmelse av noe ukjent. Rødt gir historisk også en assosiasjon til varme, lidenskap og seksualitet. I det endelige resultatet kan man tydelig se inspirasjon fra broen hvor senter med "romboid" formen huser det som kan tolkes kjønnslepper. En symmetrisk form som er anvendelig, til tross for sin grafiske utgangspunkt har fått et mer abstrahert og sobert merke. I teaseren som er å finne på Norsk Legeforening sine nettsider ser man et ildrødt stykke tøy som er formet som vulva / vagina.
Resultatet: